Första inlägget på det nya året

Börjar med att blicka tillbaka till nyårsaftonen.IMG_1792
Här är vi precis ankomna till festen. Jag känner mig väldans fin och Lia känner sig trött, det fortsätter hon med hela kvällen.

IMG_1801
En bild med rörelse. Ungefär såhär kan vi summera vår nyårsafton; bebisjonglering och däremellan trevligt umgänge.

IMG_1814
Vi åt en trerätters middag värdig kungligheter. Här ser ni förrätten serveras och hör och häpna så fick vi alla sitta till bords tillsammans åtminstone en rätt, trots barn och bebisar.

IMG_1839
Och så hade vi musikquiz. Patrik spelade gitarr och sjöng medan hans son dansade och agerade troget fän som ni ser. Det måste vara det bästa som förälder att barnet faktiskt väljer att tycka om en tillbaka. Lia ville inte sova, inte kompisen Walter heller så de stannade uppe och lyssnade på musiken som spelades. Pappa André var väldigt duktig på quizen. Inte så konstigt då det ställdes många fotbollsfrågor.

Men trots bebisjonglering och övertrötta bebisar så fick vi en god middag, ett gott sällskap och en mycket trevlig kväll. Tack värdparet med hjälpredor och övriga gäster för en fin nyårsafton.
IMG_1851
Titta på raketer. Vi sköt inga, det tyckte jag var bra. Här var det nästa bebis tur att vara vaken medan vår sov ryckigt i en av gästrummen. Detta var den del jag själv inte tyckte var rolig då jag kände mig orättvis mot henne som inte verkade sova bra alls av att sova borta. Men samtidigt så vill vi ju kunna ha med henne när vi lämnar hemmet, så också på galej och då behöver en kanske öva. Vid två vaknade hon och ville äta och då fick det vara nog, då ville den här mamman åka hem! Så då tackade vi för oss och åkte hem till huset för att mysa ihop oss den allra första natten på det nya året.

IMG_1853
Vi fick även till en bild på oss där jag verkar knipa med ögat lite. Den enda bilden där vi syns tillsammans, ja förutom den här då:
IMG_1852
Här hörde jag bebisen i babyvakten och det var bara att springa in och upp för trappen. Livet som småbarnsförälder fortsätter även detta år och det ser jag faktiskt fram emot!

Gott nytt år hoppas ni följer med även detta år 🙂