Lassemajas Detektivbyrå, Pettsson & Findus och Sune på bilsemester

Ja, detta är alltså de tre ljudböcker som mitt barn somnat till efter cirka tio minuter. Mitt barn är sin pappas dotter. Hon har tre kvällar i rad somnat, i vår säng bredvid mig, medan vi lyssnat på ljudböckerna nämna i rubriken. Efter att hon somnat har jag legat kvar och lyssnat lite med henne och sedan somnat själv. Ikväll lyxade hon till det med att somna tidigt därför tänkte jag vara vaken en liten stund till.

Annars då? Jo vi har haft en förstagångs-förkylding här hemma. Ni läste rätt, förkylDing. Det kan alternativt vara tänder. Förkylning eller tänder, helt logiska antingen-eller alternativ. Eller inte. Hon har i alla fall snorat mycket men varit på bra humör och sluppit feber. Det har mest varit nätterna som varit jobbiga. Men det verkar vara på bättringsvägen och jag måste säga det att jag verkligen känner mig som definitionen av en mamma när jag får ta hand om mitt sjuka barn. Jag har trivts bra med att vara omhändertagande mamma 🙂 Nu ska jag lämna kontoret (toaletten) har suttit här ett bra tag så en bör väl kliva upp och sätta sig i det andra kontoret (soffan). Imorgon är det sista dagen på det här året.

Och jo, Lia har haft barnvakt av sin mormor två dagar i rad nu men mer om det en annan dag.

image

Här är min barndomsvän med mitt barn. Det är härligt att få dela livets allt skeden med vänner från barndomen.