Hej hej mitt i jule-stökeböket!

I morgon är det julafton vilket jag tar för givet att ingen missat. Det märks extra väl när en säger saker som -nästa år planerar vi bättre eller ropar -God Jul! till varenda bekant som en träffar på matbutiken. Vi lyckades träffa på några sånna och självklart vill jag passa på att vara trevlig när jag ändå är på lite bättre humör (tack fint hår).

Vi hade en lapp, en sån där; att-göra-lapp kombinerad med inköpslista. När inköpslistan var avcheckad kändes allt liksom klart. Fast på vägen hem efter att ha postat julkort (Jag vet alldeles för sent. Men bättre sent än aldrig, säger den som alltid kommer för sent), handlat julöl och griljerings-tillbehör till skinkan, pratat med massor av bekantingar, tankat bilen och styr kosan hemåt så kommer vi på att vi glömt köpa middag till i kväll…. Jaja vi bor ju nära butiken så i värsta fall får det väl bli en sväng till.

Hittade dessa bilder från förra året:
IMG_5765
Vecka 10, när Lia inte syntes alls. Älskade lilla skrutt!
IMG_5841
Vårt hemmagjorda fina julbord i lägenheten. I år håller vi oss tills imorgon.

Nu ska klapparna slås in, skinkan griljeras och förhoppningsvis hinner vi städa undan lite (men det sparar vi till sist). Vad gör ni dagen innan julafton? Har ni några viktiga traditioner som bara måste ske på dagen före dopparedagen?

Kram på er! (stressa lagom)