Lite ork = dålig mamma?

Morgonen har rullat på, jag är helt slut efter natten där jag har vaknat halv två, tre och halv sex (pga napp-tapp och matning). Men jag har lite mig själv att skylla då jag inte går och lägger mig. Bebisen somnade i min famn medan vi såg på Harry Potter, återkommer angående nattningståget senare.

Nu på morgonen har jag slängt i hop (jaja slängt och slängt….de jäser ju nu igen) en ny omgång av tekakor. Denna gång med ett annat recept då jag tyckte att den förra omgången smakade lite för nyttigt. Det var ju bara specialmjöl i den omgången. I denna är det vete och havregryn. Tekakor ska vara vitt bröd tycker jag. Nu står det som sagt utbakade i små bröd och jäser. En kvar till sen så är det skjuts in i ugnen så kan vi njuta av färskt, varmt bröd till lunch.

Det är härligt att ha sambon hemma för att få tid till att göra sånt här. På något vis mår jag lite bättre om jag får känna mig lite bra av att orka göra saker. Ibland känns det som att jag mäter min kompetens som mamma i måttet ”ork”.
Orkar jag inget = dålig mamma och orkar jag mycket = bra mamma.
Väldigt tråkigt att sätta den pressen på sig själv och skulle ja behandla mig själv som en kompis skulle jag säga ”Men du är så bra som du är! Sluta upp med att vara taskig mot dig själv på det där viset.”

Jag är i alla fall glad över att jag snodde ihop tekakor till oss för det är så mummig! Utanför fönstret faller snön och granen står nere i källaren och väntar på att få komma upp i värmen och kläs. Snart är det jul och jag hoppas att alla läsare får en fin och någorlunda stressfri jul.

Kram på er!
IMG_1634
Jag: Jag älskar dig Lia

Lia: Jag älskar stjärnan!

Jag: Jag älskar dig André

André (sambon): Jag älskar er också….. Jaja en är ju uppskattad för det mesta i alla fall. Om inte annat lär de älska mig när bröden är klara.