Mammas köttbullar på riktigt

Jag kände lusten för att steka hemmagjorda köttbullar till lunch och det är bäst att passa på när andan faller på, när orken finns. Därför klädde vi hela familjen i vinterskrud och traskade bort till butiken för att köpa ingredienser. Väl hemma blev det mammas köttbullar på riktigt. Köttbullar gjorda av mig och jag är ju mamma. Köttbullarna blev underbara! Potatisen blev potatis och gräddsåsen helt underbart. Trots att jag höll på att bränna ner stället för ett snabbt ögonblick och trots att köket ser ut som ett bombnedslag så blev lunchen den godaste vi ätit tillsammans sedan vi blev ihop (tycker i alla fall jag, inte alls partisk).
IMG_1612
Hon med hållningen står och kockar.

IMG_1626
Fantastiskt gott blev det, trots min hållning och köttbullarnas platthet snarare än rundhet. Köttplattorna var i alla fall det godaste jag gjort på riktigt.

IMG_1616
Och så såg det ut såhär i köket, det gör det nog fortfarande för den delen. Medan barnet sov passade jag nämligen på att fly huset och sambon passade på att avgöra fotbollen.

IMG_1622
Annars då? Jorå det ligger tre kissblöjor på golvet, fjädrar från duntäckena som gemensamt håller på att ge upp och mina raggsockar som i alla fall ligger i par, till skillnad mot Lias tossa som inte gör det. Den ligger där ensam för sig själv som däremot inte dammråttorna gör för dom har likt diskberget växt sig större och större. Men lunchen var i alla fall god och vi hann både laga och äta den vilket vi inte hunnit om vi brytt oss om detta också.

2 thoughts on “Mammas köttbullar på riktigt

Kommentarer inaktiverade.