Julens bordsdekoration presenteras av

….kokade babytillbehör.
IMG_1598
Detta blir väl en perfekt mitt-dekoration på julbordet? Sånt här kan jag känna mig stolt över att jag hinner med på en dag. Pfft! kanske ni säger? Men för mig så känns sånt här småfix så himla skönt att hinna med eller orka med. Kokade flaskorna för att jag tänkte att vi skulle försöka testa lite smått med ersättning igen. Jag vill inte börja med ersättning men jag skulle vilja att hon lär sig att hantera flaskan så att hon kan dricka välling framöver. Ibland (för det mesta) känns amningen som det bästa alternativet för mig men ibland känns det jobbigt till exempel när jag är så trött att jag knappt orkar plocka fram tissarna.

Enligt bvc-sköterskan har de (vilka är De) ändrat ålder för att börja med smakportioner till 6 månader istället för 4 månader. Vilket inte gör oss någonting då vi tar det väldigt långsamt med allt smakande. Men att kunna ge en flaska välling på kvällen skulle göra så mycket för både mig och sambon. Vad jag ville säga egentligen var att vi skyndar långsamt men att det gärna får ske snart ändå.