Blogga eller borsta tänderna?

Okej, egentligen borde jag passa på att borsta tänderna. Istället tar jag en näve med Ahlgrens bilar och sätter mig framför datorn. Bebisen eftermiddagsvilar lite och då vill jag passa på att hinna kika in en snabbis. Speciellt eftersom vi ska till BVC för att ta andra sprutan! Hövva… är inte jättepeppad, såklart men känner mig ändå mer lugn nu än vid första sprutan. Jag har ju varit mamma ett tag nu så att *sträcker på mig och drar en handen genom håret* en är väl rutinerad och så vidare.

Nej, lugnet är nog mer kopplat till att bebisen nu för tiden åker bil utan att gråta halsen av sig, vi har tagit sprutan en gång så jag vet hur fort det går och morfar har tagit hand om hunden i dag så jag vet att vi bara kan åka hem och ta det lugnt sen. Så ingen supermorsa här inte utan mer en realistisk en som vet att bebisen måste ta sprutan för att det ska ju vara en bra grej. Håll tummarna för min skull att det går bra och att hon inte reagerar allt för mycket på vaccinet eller nålsticken.

Snart är det fredag och vet nu hur mycket jag längtar!? Ska berätta varför senare. Obs! Det är absolut inget häftigt utan bara något som är otroligt skönt för min del och mysigt också. Vi hör senare! Kram
vacc_schema_s_ny09
Klicka på bilden så hittar ni information om vaccination.

Självklart ramlade jag över en hemsk bild av ett barn när jag letade google-bilder. FAN OCKSÅ!