Lilla Julafton – en tradition

Vad kallas ett tillfälle som är återkommande? Något som en gör varje år? Den frågan ställde jag en gång i tiden och letade då självklart efter ordet tradition. Vi håller på att bygga vår egna lilla Julaftonstradition och i år var det dags för andra gången. Denna gång precis, som förra året, gällde 50 kronor och en bokstav i alfabetet. Eftersom att det var andra året i rad blev det bokstaven B. Helt klart en lyckad kväll, som vanligt när vi ses vi fyra.
IMG_1498
Paketen och mattan av modellen ”ihopknÖvlad” (som det heter i Sörberge).

IMG_1504
Vickan öppnar mitt bidrag till pakethögen innehållande två st, av olika sort, vörtBröd. Tyckte jag slagit huvudet på spiken som var både internationell med Bread och julig med vört.

IMG_1507
Min gåva som jag fick var nog snäppet vassare. En Burk med Bilar. Isabelle fick igen med samma mynt som hon givit och fick även hon en burk med karra.

IMG_1511
När en somnar då somnar en stenhårt. Förra året låg du i min mage nu vilade du ovanpå. En fin och kärleksfull tanke och känsla.

God lilla julafton på er!

Missa inte kalendern den bjuppar på live-umgänge från paketöppningen.