En av promenaderna

Efter en jobbig promenad, jobbig i utmanade mening, så har jag slagit ner rumpan i urgröpningen som blivit mellan två dynor i soffan. Hunden sover i fåtöljen det inte var meningen att han skulle få sova i men som han självutnämnt gjort till sin sovplats. Barnet sover fortfarande, helt omedveten om promenadens utmaning, i sin vagn ute på balkongen. Trots att jag vaknat flera gånger denna natt, tänkt att detta bådar inte gott, så började dagen väldigt bra. Det är omöjligt att börja dagen dåligt i och för sig när bebisen det första hon gör berättar om sin natt och samtidigt pruppar för fullt. Efter att ha gråtit tre gånger under samma promenad, varit nära att ge upp och demonstrativt sätta ner rumpan på platsen jag stod på och unnat mig massor med go’fika när jag kom hem. Tänkte jag nu bara glo på teve till att sambon kommer hem. Då får han ta över.

IMG_1496 IMG_1494