Ett lyckat glöggmingel

Vilket lyckat glöggmingel det blev! Vi kunde konstatera att vi helt klart kan stå ut med varandra på nyår. Två av paren saknades på grund av familjeangelägenheter (familje/julfotografering och magsjuka, helt klart giltiga skäl att missa gofika). Vi (jag och min sambo) bjöd på pepparkaka med kallrökt laxröra, piroger på smördeg som min mamma gjort och en saffrans cheesecake som blev väldans lyckad. Pepparkaksbotten blev kanske lite hård men annars väldigt lyckad. Gästerna verkade gilla det i alla fall.
IMG_1479

Och vilka fina gåvor vi fick! Lia fick en superfin boddy och dregglisar och vi fick en flyttain-blomma som var helt i min smak. Dessutom bidrog ett par med en saffranslängd som jag tyvärr inte hann smaka mitt i allt. Nu är det en trött familj som vilar efter en lyckad kväll. Vi får se om kvällen får avslutas med en film eller om vi faktiskt gör natt i god tid för en gångs skull.

IMG_1491 IMG_1490
Min mamma och pappa var hundvakt till Bob medan glöggminglet pågick och när jag hämtade hem honom igen så bjöds vi på nybakta lussekatter.

IMG_1478
På tallriken: Pepparkakor med kallrökt lax, selleri, crème fraiche och philadelphiaost. Piroger av smördeg med ris och köttfärs. Mummiga! Och julmust såklart!

IMG_1483
Lia var så fin i sin nya leopardmönstrade klännigsbody. Här busar hon lite med sin pappa, som ser ut att precis ge henne en dramatisk kärleksförklaring med handen på sitt bröst.

Ha en fin söndagskväll!