NU måste jag ju fortsätta blogga

Det är så mycket känslor just nu att orken inte riktigt räcker till. Jag hoppas att det snart släpper så att jag ska orka skriva mera och orka underhålla mera. Underhålla är ju skoj! Se bara senaste kalenderavsnittet. Jag tänkte också passa på att säga att om jag inte svarar på kommentarer på samma dag (vilket jag varit bra på förut) så är det för att jag måste prioritera att ens orka skriva ett inlägg först. Men jag vill svara så fort jag kan =)

Jag har precis bakat en saffranscheesecake på eget recept. Okej själva cheesecake-receptet tjuvkikade jag på men pepparkaksbotten och saffranet kom jag på själv, Ja saffranet har jag ju inte kommit på men att strö de i kakan, kom jag på själv. Säger dock inte att jag är den första i världshistorien som kommit på den idén! Leila-lainen har säkert gjort någon variant någon gång. Har i alla fall aldrig gjort den tidigare så jag får hoppas att den faller glöggmingel-gästerna i smaken i morgon.
IMG_1471

I morgon händer förhoppningsvis någonting roligt! Ja förutom minglet då. Det vet jag ska hända. Men någonting ganska skoj är planerat att hända i morgon som jag är väldans peppad över. Det har även fått mig att känna att ”NU måste jag ju fortsätta blogga”, till och från känns det bara meningslöst och jag vill bara stänga ner internet för gott medan det andra gånger känns roligt. Som när någon hör av sig och verkligen gillar texterna och berättar att de hjälpt dem eller som i går när jag kunde visa bebisen för mormor.

Silviakakan blev god men värdelös i konsistensen. Glasyren lämnar kakan när jag skär i den så att kakan blir hur omöjlig som helst att bjuda på utseendemässigt. Så nu står den i kylen och mår bra av att slippa bli uppäten. I frysen står också cheesecaken som blev till under ett dansmedly så jag hoppas att den bakats med mer kärlek än stressen som bakats in i silvikakan.

Hörni! Ha en fin kväll nu och ta hand om er så ska min sambo få ta hand om det här:
IMG_1472
Moahahahahahah

2 thoughts on “NU måste jag ju fortsätta blogga

  1. Jennie skriver:

    Hej!
    Jag vill bara säga att jag hoppas att du fortsätter att skriva! Hoppas alltid på ett nytt inlägg när man väl hinner läsa lite!;) Ska kolla in din julkalender någon dag med, men oftast när man hinner läsa så sover den lille mannen. En kram och en liten julhälsning ifrån västkusten!

    • Mikkalainen skriver:

      Hej!
      Alltid lika roligt att få en julhälsning och lite pepp från annan ort än min egen! Tycker absolut du ska kolla in julkalendern men förstår också precis det där med att ta sig tiden 😉 julkramar från Norrland =)

Kommentarer inaktiverade.