Till mormor

Min mormor bor i Finland. Hon bor på landet i ett stort rött hus utan internet. Vah! Går det så här 2014. Ja det gör det. Istället plockar hon pärer och lägger in rödbetor och cyklar en mil om dagen. Eftersom att min mormor bor i Finland utan internet så ser hon inte Lia lika ofta som mina andra släktingar runt om i landet kan göra. Men nu är mormor påväg till min moster som bor i Haparanda (gör hon det fortfarande?) på den svenska sidan. Därför tänkte jag lägga upp bilder på Minilainen aka Lia här för min mormors skull.

Till mormor:
20141210_150543
När jag somnat i mammas famn.

20141212_121630
När jag precis kommit in från en långpromenad.

20141209_124122
På väg någonstans med mössan som gammelmormor stickat (min mormor).

IMG_1461
En kväll när jag bara busar i stället för att sova.

IMG_1397
Titta vad lång jag är i pappas famn.

IMG_1215
Så här myser jag ibland på morgonen.

IMG_1233
Bygger koja i soffan.

IMG_1175
Vill du se att ja visst kan äta upp den här?

Vilken bebiskavalkad det blev. Det här är definitivt personen i mitt liv, min mening, mitt barn.

2 thoughts on “Till mormor

Kommentarer inaktiverade.