Det blir fisk till middag!

I kväll blir det fisk till middag och det efter ett recept som en fin läsare delat med sig av. Jag tänkte testa göra det på mitt sätt och dessutom dela med mig av det till er också, i fall att middagsstressen är där idag igen. Dock behövs det ju lite planering med att tina fisken så kanske ni får handla med er detta i dag och göra i morgon. Sorry för dålig planering av inlägg från min sida.
IMG_1443

Insköpslista: 
Grädde
Crème fraiche
Dill
Potatis
Torsk
Ev. dijonsenap
Ev. citron.

Salt & peppar (brukar en ju ha hemma)

Gör typ så här:
Jag gör så att jag saltar och pepprat fisken som ligger i en ugnssäker form. Hacka dillen. Börja koka potatis.

Sedan kokar jag upp grädde och crème fraichen tillsammans med ev. dijonsenap har inte bestämt mig ännu måste fråga sambon 😉 Frågan är hur det blir tillsammans med dill? Naje vi får se alltså.
EDIT:Det blir INGEN dijon.

Sist av allt blandar jag i dillen i den varma gräddsåsen och häller direkt över fisken. Direkt in i ugnen smack, smack! Tid vet inte? Grader vet inte?

Googlar……….

Okej.. google säger lite olika men det verkar vara 15-20 minuter och i en ugn på cirka 180-200 grader.

TIPS: har du stora potatisar men vill förkorta koktiden. Skär potatisen i mindre bitar.

TIPS 2: vill du ha mindre kolhydratvärde i potatisen (mindre stärkelse) lägg den skalade potatisen i vatten först, häll av vattnet och koka potatisen i nytt vatten. Potatisaen blir ”nyttigare” om nu en vill ha lite mindre kolhydrater men ändå inte.

Ett lite annorlunda sätt att få ett recept på. Kanske inte lika strukturerat som ett ”riktigt” recept. Men så här går det till i vårt kök 🙂