Ser jag ut som en sån där modell nu?

…nej du ser ut som dom i förra årets julkalender, svarade sambon. För att påminna er som inte såg julkalendern eller inte kommer ihåg så lägger jag in en bild här:
collagepäls
Ja, ja ganska likt ändå kanske. Den är ny, västen alltså. Jag har med längtande blick slängt ett öga på den varje gång jag besökt shoppingcentrumet men hopplöst vuxet tänkt att -nej men när ska jag använda den där då? Svaret är; till exempel om vi ska på maskerad som familjen Hedenhös. Då skulle vi kunna se ut så här kanske?
644x429(ByMaxScale_TopLeft_Transparent_True_True_Undefined)

Efter middagen, som jag tipsade om tidigare, som blev god. Var ju kanske en liten risk av mig att lägga ut något som jag inte testat innan? Kom på det när vi satt och åt. Som tur var, var tips-middagen välsmakande. Ja efter middagen i alla fall… så var vi på platsen där en gör av med pengar. Det blev delvis nyårkläder till mig. Ja alltså, inte delvis till mig som att de skulle vara delvis till sambon också utan delvis så som i att det fortfarande saknas delar i outfiten. Köpte även jul/nyårskläder till Lillis. Då jag ogillar starkt (hatar) att gå i butiker och testa kläder så var min syster med som smakråd. Hon kunde också konstatera att jag är svår att handla kläder till. Jag har en del krav som bör uppfyllas:

  • ska kunna användas både som gå hemma och gå borta-kläder.
  • ska vara sköna att använda
  • ska kunna användas vid mer än ett tillfälle. Kan därmed inte vara en glittrig klänning av paljett-modell då det skulle vara svårt att mysa runt i hemma om än ge en väldigt lyxig vardagskänsla. Även svårt att gå bort i då det eventuellt skulle kännas lite överklätt. Kan kanske användas vid ett till tillfälle, nyåret därpå.

Nu är det dags att avsluta här så jag avslutar med kvällens saga som jag berättade för Lia.

”Det var en gång en giraff som inte hade någon hals, det var därför han inte kunde nå någonting alls…” Kan de vara på grund av den dåliga sagan som barnet fortfarande inte sover?