Enkelt middagstips!

Just middag är ett av min vardags största plågor. Att handla är ganska skoj, att äta; mycket skoj men att komma på vad en ska handla och att laga detta något är mest besvärligt för det mesta. Därför tänkte jag tipsa er om vad vi ska äta ikväll. Kanske ni går i samma ”vad ska vi äta-tankar” och just denna maträtt med recept från ICAs billiga veckan är både prisvärt (hade i och för sig mycket ingredienser hemma) och lättlagat.

I kväll blir det alltså Kassler i ugn med rödlök och tomat med recept från ica.se  
kassler-i-ugn-med-rodlok-och-tomat-v50-2014-718335
Klicka på bilden för att komma till receptet.

3 thoughts on “Enkelt middagstips!

  1. Kamilla skriver:

    Mums, vad gott! Tack för tipset! Jag känner igen mig så väl i ditt inlägg. Vilken stress det är att försöka komma på mat varenda dag, helst ska den vara nyttig, varierande, bra för miljön, billig, enkel att tillaga och supergod… hur många rätter uppfyller alla mina kriterier egentligen? Ofta får det räcka om rätten uppfyller några av kriterierna. Eftersom du var så snäll och delade med dig av ditt tips så vill jag bjuppa tillbaka, jag brukar också leta inspiration på Ica billiga veckan, men även på lantmännen (http://lantmannen.se/recept/) och genom att titta i olika skolmatsedlar (http://meny.dinskolmat.se/). Idag blev den en fiskgratäng modell enkel (tina torskblock (gärna krokfångad och krav-märkt, finns till bra pris på Willys), blanda grädde, creme fraiche, dill och citron (saft och skal), salt och peppar, häll geggan över fisken och in i ugnen (sisådär 200 grader i 30 minuter) koka pärer och haricots verts eller gröna ärtor). Nä nu blev det långt så jag avrundar. Tack för en finfin och underhållande blogg! Du skriver så grymt bra att till och med bajsblöjor verkar spännande (har inga barn själv). Ha det gott! Kram.

  2. Kamilla skriver:

    Förlåt, det är jag igen. Kom på en till enkel, snabb, supergod och halvnyttig måltid som vi testade i fredags. Stek på falafel (Willys färska är gudomliga), skiva rödlök, gurka, isberg och tomat, rosta pitabröd i brödrost (klipp av toppen först) servera allt tillsammans med feferoni och världens godaste kebabsås som du gör så här:
    2 dl creme fraiche
    1 dl turkisk yoghurt
    ½ dl FANTA
    1 tsk tomatpuré
    1 hackad vitlöksklyfta (skär gärna bort den gröna stammen)
    1-2 krm cayennepeppar
    Salt & peppar
    Blanda ihop alla ingredienser. Låt gärna ”stå till sig” nån timme i kylskåpet. Vispa upp med gaffel så det blir mer lättflytande före servering.

    • Mikkalainen skriver:

      Men inte ska du säga förlåt! Du får kommentera hur mycket du vill speciellt när jag får både berömma tips 😉 så tips-away! Både fisken och falfeln lät himla goda. Blir nog till att testa någon gång 🙂
      Ha en bra dag! Kram på dig!

Kommentarer inaktiverade.