Nyårsklänning att amma i

Tillslut bestämde jag mig för att jag fick köpa några julklappar till bebisen i alla fall. Hade tänkt att vara lite smartsnål (som idaekw så smart uttryckte sig) med julklapparna i år eftersom att jag inte är så fet pengamässigt. Men jag är ingen bra liveshoppare, inte ens en bra fönstershoppare. Jag ogillar starkt att nämligen att shoppa live eftersom att jag bara bli stressad. Jag tappar alltid fokus och glömmer helt bort vad som behöver köpas. Kan t.ex. vara en amningsbehå men får istället för mig att ett par prydnadskuddar med älgar på var precis det jag kommit för att köpa. Jag är däremot en bättre webb-fönstershoppare, men gillar ju ändå att känna och klämma lite på grejerna. Moment 22 jag vet! Jag har lyxen att ha fått en massa presentkort att slösa på mig själv så jag är/var helt enkelt tvungen att åka och spendera lite. Och det har jag gjort i dag. Hittade ett par byxor som jag föll för och som oprovade fick följa med hem. Som tur var passade de.

Förutom en amningsbehå så behöver jag någonting fint till julafton och nyår. Har därför varit på jakt efter en bra klänning att amma i. Har haft svårt att hitta någon som faller mig i smaken men så ramlade jag över dessa. Kanske skulle de kunna vara något?

I denna får jag med lätthet fram tissen utan minsta krångel egentligen. Jag har dock inte löst problemet hur jag ska gör med padsen (de som en har i behån för att inte behån ska bli blöt)? Jag tänker att de kanske skulle sticka fram och vara svåra att fästa? Kanske om jag köper färgade tygpads?
Skärmavbild 2014-11-30 kl. 16.40.37

Ja eller denna då? Ja amningsmöjligheterna är kanske inte perfekta men en kan väl inte få allt heller?
Här tänker jag mig mer att eftersom att jag, om jag väljer denna outfit, redan visar så mycket hud att jag lika gärna kan slänga fram hudflikarna med mat i också, eller?

Skärmavbild 2014-11-30 kl. 17.04.52

Har ni något nyårstips till mig så tveka inte att höra av er! Eller om ni eventuellt vill ställa upp som personal shopper utan betalt så hojta till! (Lias moster om du läser detta så har mamma sagt att jag ska fråga dig om du kan hjälpa mig. Kan du det?)