Första vinterdagen

Och så blev det första december.
Och så blev det bebisens 5 – månaders dag.

Jag har inte hunnit diska, har inte hunnit städa och inte hunnit laga mat eller baka.

Men istället har jag hunnit med två promenader och lyckats samla ihop tio tusen steg. Jag har hunnit leka med bebisen, myst med sovande bebis i famnen, pratar med två vänner i telefonen och till och med hunnit få i mig lunch.

Om jag fick välja saker att hinna med så skulle jag definitivt välja de som jag faktiskt hann med i dag.

Dessutom firade bebisen med att vända sig från rygg till mage på sin fem månaders dag. Jag blev så glad att ögonen tårades. Tänkte försöka skriva mer om både utveckling, tigerperiod och ålperiod. Men är just nu helt under isen på kvällarna när jag väl får möjlighet så vi får se hur det blir med den saken.

Men om jag väljer att fokusera på något så är det att hon vände på sig just i dag och blev fem månader just i dag på första december och allt.
IMG_1370
Bebin som kunde konsten att sova i går men glömt den i dag. Ny period ska vara på g, passar inte mamman just nu men som tur är så är vi två. Och jag gör allt för dig min lilla människa till favorit person. Så om det är ny period så är det bara att kämpa för mamman.

Kram på mig