Frisk luft är verkligen balsam för själen

Det blev inte riktigt som jag tänkt mig med bloggandet i dag. Som med så mycket annat när en har barn och när en inte har barn för den delen. Livet kommer i vägen i bland och det är väl tur det 🙂 Jag har efter turen ute, som var helt underbar, haft en trött och grinig bebis i stort sätt hela eftermiddagen. Trodde nästan att det var en hängig bebis jag fått men ingen feber visades på termometern. Å andra sidan hade jag nästan aldrig feber som liten eller som vuxen heller för den delen. Jag har tagit mig igenom influensor, halsflussar och öroninflamationer utan minsta lilla feber. Brås hon på mig kan det ju ha varit en hängig bebis ändå. Eller tänder?

Ja, ja det jag tänkte visa var en bildkavalkad av vår promenad. Frisk luft är verkligen balsam för själen och jag hade glömt hur mycket jag faktiskt älskar att promenera och hur glad promenader och fysisk aktivitet gör mig. Det fick mig att minnas att jag trots den psykiska utmatningen som varit, är en allmänt lycklig person i vanliga fall. Livet har verkligen börjat visa sig från den ljusare sidan på senaste och det är skönt att påminnas om att en inte alltid är bitter och sur.

Här kommer bilderna från dagens promenad och en avslutande på soppan jag gjorde i går som smakade helt okej till lunch idag.
20141128_105726 20141128_103054 20141128_105739 20141128_104657 20141128_103133
Fint va? Underbart! Vi har väldigt fina promenadstråk kring oss vilka jag är otroligt tacksam över.
IMG_1343
Och så soppan 🙂 Nu vet jag vad som blev fel i går i alla fall. Det saknads vitlök. Jag glömde den inte men jag kände det idag att den hade förhöjt smaken. Vegetariskt blev det i all fall och som sagt helt okej ändå:)

Vill försöka hinna med och skriva om natten som jag nämnde förut, får se om jag hinner med det efter maten annars får jag skriva om det i morgon.

3 thoughts on “Frisk luft är verkligen balsam för själen

Kommentarer inaktiverade.