Stimulerat och fyllt behov

Hejsan! Det har redan hunnit bli eftermiddag men i dag har vi haft fullt upp att fylla behov. Vi började med att fylla hundens behov som tydligt visade att han blivit understimulerad de senaste dagarna. Vi tog därför en promenad på 80 minuter och fick samtidigt lite sol på oss. D-vitamin, check! Även ett av mammans behov uppfyllda.
wpid-20141127_101543
Sedan fortsatte vi med att fylla ett gemensamt behov hos mamma och bebis. Det var att åka och träffa de mammor ur bvc-gruppen som hade möjlighet att ses i dag. Eftersom att det blev inställt på bvc passade vi på att dra ihop en egen träff, en bättre träff eftersom att det ingick fika. Vi pratade bebisar, om hur vi har det,  hur vi mår och hur vi löser vardagen. Mysigt även om två mammor saknades.

Här på den här lilla plätten lekte jag alltså när jag var liten och gick på dagis. Det var även i de området som träffen ägde rum. Väckte minnen från min barndom. Blev bland annat ledsen för att jag inte fick träffa Mulle i skogen eftersom jag var sjuk just då, minns också den älskade prinsessklänningen som jag inte fick behålla och att jag eventuellt sög på en mask på just den där inhägnade plätten.

wpid-20141127_122027.jpg

 

IMG_1330
Wiiiiiii! Kompisar 😀
Sist men inte minst behöver lillis sömnbehov uppfyllas när vi kom hem från mamma/barn-träffen, trots att hon vilat där. När hon somnat passade jag på att blogga och när pappan kommer hem blir det förhoppningsvis en välsmakande soppa till middag.