Jag kan! Jag är kapabel!

I dag känner jag mig som en bra mamma. Den bästa mamman som fixar allt. Därför tänker jag passa på att suga länge på den här ”bästa-mamman-karamellen” och hylla mig själv lite.

Allt för ofta tror jag att mammor har dåligt samvete och känner sig allt annat än som årets mamma 2014. Allt som oftast tror jag att vi stressar upp oss över att vi göra fel, är fel och att vi kommer misslyckas. Men i dag var jag bra! Jag lyckades få till en duschning medan barnet var vaket och fick snällt sitta och titta på. Jag lyckades gå en lång härlig promenad trots värk i bäckenet. Jag har lyckats laga mat som nog tyvärr blev mindre lyckad. Men jag drog ihop en ganska avancerad soppa och diskade dessutom undan i sann askungen anda (slitit och djävligt medan styvsystrarna pockar på uppmärksamhet, ASKUNGEN!!) (Lia var i detta fallet styvsystrarna,  om än mycket gulligare).

Dessutom åkte jag trots megatrötthet och värk i kroppen på mammaträffen. Letade parkering utan att bryta ihop och anlände utan att minsta svettdroppe brutit fram (det brukar annars vara standard).

Jag har också hanterat en hund som är i sina tonår och detta utan att tappa humöret. Jag är stolt över mig själv och klappar mig själv på axeln för att jag får en dag full av utmaningar att verka hur enkelt som helst! Bra jobbat mamma Mikaela.

Kom igen och klappa dig på axeln du med! Dela gärna med dig av vad du gjort som fått dig att känna dig kapabel och duktig.

image

Belönades dessutom med detta ikväll. Hon låg i min famn och bara mös (myste? Dialekt?) tills jag insåg att hennes små händer inte omfamnade mina fingrar lika hårt längre. Hon hade somnat alldeles av sig själv. Mys-delux!
Kram