Helgen som gått

Det blev inte så mycket uppdatering under helgen som gått. Jag har varit upptagen med att lägga tiden på familjen. Bloggandet har fått läggas åt sidan i förmån med tid för mys, långa promenader, utflykter, 50-års firanden och mysiga morgnar framför barnfilm.

Tänkte att jag delar med mig av helgen nu i efterhand istället. I fredags var det två väldigt trötta föräldrapar som möttes upp hemma hos oss för att äta vegetarisk pizza (den var supergod!) och låta våra barn som är tremänningar träffa varandra.  Det blev, trots trötta föräldrar, en mysig och välbehövlig vuxenkväll. Tremänning Arwen lånade vår säng att sova i. Vår bebis somnade till slut.
IMG_1246

Lördagen spenderade vi på 50-års kalas hos sambons pappa. Maten super och umgänget också väldans mysigt. Ni kan ju tänka er om Lia fick massor av uppmärksamhet av samtliga vuxna människor, många av vilka hon inte hunnit träffa ännu som gammelfarfar tillexempel. Hon gillade det sådär och tillsist var det bara jag som dög som tröst. På kvällen kom Andrés ena bror och hans flickvän och förgyllde vår kväll. Jag behövde dock gå och lägga mig tidigare så fick tyvärr tacka för mig och avlägsna mig från umgänget tidigare än önskat. Lia somnade sju.
IMG_1258

Söndag åkte vi på en liten tur ut på Alnö (en ö). Där var det som att vi gått igenom garderoben i boken om Narnia och hamnat i en annan värld. Det var så mysigt med den lantliga känsla, äldre hus och byggnader överallt, snö på träden, människor som red på hästar längst med vägarna som också hejade glatt och så rådjur som grädde på moset. Körsbäret på grädden var den bengalkatt som beklagade sig över att snön kommit. Vi besökte hans matte för att köpa en stol som Lia har fått av sin mormor och morfar i julklapp. Vi blev himla nöjda. Lia somnade sju, vaknade och gick inte av söva förändringar vi tio igen. Nattningsförsöket höll på i en evighet.
IMG_1249
Här vilar Minilainen lite middag.

Det har varit en fin helg med massor av mys och trots trötthet och pågående nattningsförsök så känns det som att vi nu är så pass utvilade att vi orkar med en vecka till. I dag ska jag till fysioterapeuten och börja köra mitt träningsprogram. Det ska bli både skönt och spännande. Efter det, om vi har tur, får jag och Lia besök hem till oss.

God dagens på er! Hoppas er helg varit bra och att veckan får en bra start.