Tillbaka på noll igen

Har inte orkat bry mig om att blogga i dag. Ska jag vara helt ärligt har jag inte orkat bry mig om någonting alls i stort sätt. Det känns som jag är på noll igen. Energin är tillbaka på noll, jag känner mig misslyckad som mamma och det mesta känns meningslöst. Jag glömmer bort att äta lunch igen och kommer inte på det för än det är för sent. Då är jag för trött för att orka laga och för energilös för att orka rycka upp mig och göra någonting ändå. Jag äter en muffins istället. Har snart ätit ett helt paket idag.

Det börjar tära på mig, de här sena nätterna. Javisst vi sover också väldans länge men sömnen efter 12 är liksom inget värt för mig. Jag blir ledsen, arg och tappar helt tålamodet. Jag känner mig som en nedrans dålig morsa! En mamma ska väl orka hur länge som helst? Antingen glömde dom dela ut det till mig på BB eller så var det hos Barnmorskan en skulle be om extra styrka och tålamod. Ett bra humör, finns det att köpa någonstans?

Just nu känns bara det mesta skit och det är förmodligen för att jag inte sover bra. Jag har inga kläder, mitt hår skulle behöva klippas – helst förra året och träna när ska jag orka ta tag i det egentligen?

Som tur är finns några ljusglimtar och det är bland annat att Lias tremänning, Andrés kusins barn, med föräldrar kommer och hälsar på oss. Vi ska äta pizza och mysa. I går fick jag ett samtal från en vän som bara ville säga att hon gillar mig även om vi sällan ses, det värmde. Jag har hunnit med, trots nedstämdheten, att plockat undan massor av flyttlådor. OCH det kanske största av allt. Barnet har somnat klockan 19.00 OM detta nu håller i sig hela kvällen så ska jag berätta för er vad jag gjorde för att lyckas med det. Men nu ska jag göra kvällsfika sen ska jag gå och lägga mig. På riktigt, det ska jag!

IMG_1234
Som tur är har jag den här söt-nacken att snusa på. Jag kan utan att vara partisk säga att detta är den finaste baksidan i världen.
IMG_1236

Dessutom hade hon världens finaste outfit på sig som hon fått av farmor. Passa på att träna lite på hårdare underlag.

2 thoughts on “Tillbaka på noll igen

Kommentarer inaktiverade.