Frid och fröjd hos familjen Lainen

Här är frid och fröjd. Jag och sambon är vänner igen, jag har tagit en promenad för mig själv och hunden springer fram och tillbaka på golvet som vanligt. Min sambo är den bästa sambo jag kan önska mig. Han försäkrade, efter att han läst mitt blogginlägg från tidigare i dag, att vi visst var vänner och att han absolut inte var less på mig. Jag förklarade att jag inte trodde annat heller men att jag ändå ville understryka att jag nog är ganska jobbigt att ha att göra med. Han ville ändå att jag förtydligade att vi alltid varit vänner. Älskade underbaring!

Jag har precis kommit in från en av de kyligaste promenader jag tagit på länge. Den var också en av det kortaste då jag inte riktigt visste vad jag skulle göra med mig själv och av min kropp när den bara hade sig själv att hantera. Visste liksom inte längre vilken väg jag skulle gå. Därför gick jag ett varv runt kvarteret och passade på att passera hemma hos mina föräldrar för att tigga lite kvällsfika. Livet känns allmänt underbart 🙂 Tänk vilken lyx att bara kunna gå förbi sina föräldrar och tigga fika.

Kan ni känna samma sak när ni inte har något för händerna? Oavsett om det är barn, barnvagn, djur eller mobiltelefonen kanske.
20141119_205349