När huvudvärk var en lyx en kunde unna sig

Största skillnaden med att få barn är att du inte längre är bara du. Allt annat kan för det mesta vara som vanligt med till och med när du vaknar med huvudvärk så måste bebisen tas om hand och gå före huvudvärken. Det var därför jag i morse tänkte på vilken lyx det var att kunna unna sig en huvudvärk. Att kunna somna om och faktiskt skita i att kliva upp och gå till skolan (jag pluggade ju innan Minilainen kom)(skit aldrig i att gå till skolan!). Det är också en lyx att unna sig ett dåligt morgonhumör till följd av denna huvudvärk.

Denna morgon med bebisen i mitt liv så är det bara att kliva upp och byta den där bajsblöjan, sätta ett leende i fejset och rycka upp sig. Så på ett vis så är det egentligen bebisen som är lyxen eftersom hon varje morgon ”tvingar” mig till ett happyface och får mig att glömma huvudvärk och trötthet. Men ibland måste jag bara få tänka att det var lyxigt förr när en fick njuta av en huvudvärk och ligga kvar i sängen.

Den här lyxet unnade vi oss i gårkväll. En chokladglass gjord på endast nyttiga ingredienser och helt veganskt. Inte mitt påhitt tyvärr så denna kan jag inte ta credd för men göttig blev den.
IMG_1216
Två olika presentationer. Sambons med kokos på och min utan. Jag är inte så mycket för kokos. Veg-glassen innehåller banan, mandelmjölk, mandelsmör, agavesirap, kakao och en nypa salt. Mixa ihop allt och så var det klart. En skulle använda frysta bananer vilket jag gjorde men tycker lite synd om mixern som inte riktigt verkar gilla det hårda bananerna. Kanske går det bättre i en matberedare? Jag funderar i alla fall på om det kanske går att ta mjuka bananer och sedan frysa hela smeten i efterhand. Ska testa ikväll tänkte jag.