Har haft försökspersonerna på besök

Ja, mina vänner alltså. Dom har förutom min sambo fått vara försökspersoner för avsmakning av veganglassen med smak av choklad och hallon. Dom gillade det, tror jag i alla fall. Kolasåsen (även den vegstyle) som jag fått inspiration från Andrés kusin var också uppskattad. Jag testade göra chokladglassen på ofrysta bananer denna gång och det blev inte lika bra som när de är frysta innan. Då vet vi det till nästa gång. Jag tror hallonglassen skulle kunna bli helt underbar med lite lakritspulver i. Experimenten fortsätter.

IMG_1225

Efter att tjejerna åkt hem har jag städat hjulen på vagnen eftersom jag såg att de rullats i hundbajs… Förhoppningsvis är det vår egen hunds bajs som jag råkat pricka på gården, för då får jag ju skylla mig själv. Annars är det skit-tråkigt att hundägare inte plockar upp efter sig.

Jag hade tänkt försöka mig på två nya saker för att förbättra dels humöret och dels dessa rutiner med en kvällspigg bebis. Det ena, som var att gå och lägga sig tidigt, har redan spruckit. Det andra är att ställa klockan och försöka väcka bebisen för att kanske komma i säng tidigare, om vi stiger upp tidigare tänker jag? Jag är lite emot att väcka henne i och med att jag tänker att de sover när det behöver sova men samtidigt funkar det verkligen inte för resten av familjen och dess vardag att hon vill hålla låda till halv ett på natten. Någon måtta måste det väl få vara eller?

Just i dag orkar jag dock inte med några mer experiment. Det får räcka med det här ”självsovandet” just nu. En sak i taget för att den här mamman inte ska bli helt slut i bollen.

God natt sov gott, vi hörs i morgon!