Yohkos – med smak av vanilj och mango

Vad är det undrar ni säkert? I dag kommer ett tema att skönjas här i bloggen. Ett miljötema. Utan att trampa någon på tårna eller vara någon slags pekpinne för det hatar jag! Bättre att vi försöker hjälpas åt att hitta bra vägar som fungerar med minsta möjliga kraftansträngning. I alla fall så testade jag ett nytt recept i går. Ett recept som jag komponerat ihop själv! Häftigt va? Jag håller lite på receptet innan jag delar med mig här. Jag tänkte att jag skulle förfina det först och testa minst en omgång till.

Men åter till vad min nya uppfinning Yohkos är. Det är en frukosträtt gjord av vispad kokosgrädde för att ersätta vanlig yoghurt. Okej jag håller på att fila lite på namnet men gott blev det i alla fall och dessutom helt veganskt!

IMG_1209

Här har jag varit och nallat lite med den lilla skeden. Inget illamående har påmint sig heller efter frukosten vilket det ofta brukar göra efter att jag ätit vanlig yoghurt. Kanske har jag gjort mig en egen yoghurt som både är vegansk, fungerar för magen och är nyttig =) Yohkos, helt enkelt.