Dina föräldrar eller Svärföräldrarna?

 

 

 

 

 

 

 

God kväll!
Vi har precis kommit hem från middagsbjudning hos Farmor och Micke. Mycket gott och mycket trevligt! Jag tycker själv att det är lite extra roligt när vi åker till sambons föräldrar eftersom vi annars ofta hänger hos mina uppfödare. Jag tror själv att det faller sig naturligt att vi varit mycket hos mina föräldrar eftersom Lia suttit fast vid mig ganska mycket och eftersom André haft fotbollen (träningar och bortamatcher). Då har jag varit hemma hos min mamma och pappa för att passat på att få lite avlastning och umgås lite.

För oss har det bara blivit så naturligt, mycket på grund av att jag innan vi träffades och innan vi fick barn var mycket hemma hos mina föräldrar medan André, påstår han själv i alla fall, inte var lika mycket hos sina.

Är det någon som upplever samma sak? Är ni mer hemma hos dina föräldrar eller hos svärisarna?   IMG_1207 IMG_1208
Det serverades mummig plankstek. Det är inte fy skam att serveras en lördagskväll. Det bästa av allt är ju att slippa laga mat själv eller egentligen hitta på mat och plocka undan mat.

4 thoughts on “Dina föräldrar eller Svärföräldrarna?

  1. Mli skriver:

    vi umgås betydligt mer med mina föräldrar (framförallt min mamma) än Johans. Det beror väl på många olika saker. Dels för att jag som mamma ganska naturligt har vänt mig till min mamma om hjälp/råd osv. Och för att min mamma gärna kommer till oss, dyker upp spontant och så. Farfar umgså vi ganska mycket med också, men vi bor ju i hans gamla hus och han bor väldigt nära, plus att Johan är hans enda son och tjejerna dom enda barnbarnen.

    • Mikkalainen skriver:

      Det är spännande att läsa hur det blir. Det är säkert så som både för dig och mig att det faller sig naturligt. De som bor närmast, den som kommer förbi eller den som en ber om råd. Men jag får också för mig att mormor (om barnen har tur att ha en sådab) ofta får träffa barnen mer, speciellt när det är små. För att jag också bad mycket om råd. Ska bli spännande att se om det är någon annan som har det på något annat sätt 🙂

  2. Ida skriver:

    Det här faller sig ju ganska naturligt för oss pga geografi, Martins familj bor ju nere i Skåne så vi hänger oftare med min familj. Han är däremot bättre på att ha regelbunden kontakt med sin familj och de hör av sig oftare till varandra än vad jag gör med min familj.

    • Mikkalainen skriver:

      Det verkar faktiskt vara så att det som faller sig mest naturligt och är lättast i vardagen blir dem man umgås mest med. Och för er blir det ju verkligen så i och med att Skåne inte är nästgårds precis. Skönt att höra i alla fall, för ibland kan jag få så dåligt samvete för att morföräldrarna träffar Lia mer. Men det blir helt enkelt som det blir, för som flesta 🙂

Kommentarer inaktiverade.