Fredagsmyset ger tröst till trötthet och sämre humörhet

Hej bloggvänner!

Även i natt sov bebisen i sin spjälis och det gick bra. Tänkte recensera även denna natt men det får komma i ett eget inlägg. Jag kan säga som så att hela familjen vaknade klockan 9.50 i familjens säng. Lika bra att kalla det för vad det är, för inte är det min och Andrés säng längre. Inte för att det gör något att det inte är det.

Eftersom att vi sov så länge hela familjen var det bara att kasta sig in i bilen och åka till psykologen. Hann därför inte sitta vid någon dator innan. Efter psykologen var jag väldans trött. Vet inte om jag blev trött av samtalet eller om vädret och mörkret börjar göra sitt, för sovit har vi ju. På grund av trötthet och eventuellt sämre humör-het så fanns det inte riktigt någon skrivarlust. Istället tog jag mig en undanplockarrunda i huset och lade mig sedan för att vila. Pappan i huset är hemma med oss denna vecka så han eftermiddagsvilade bebin. Pappan har kommit på ett nytt trix för att söva bebin, så går det när en lämnar en förälder ensam med barnet. En kommer liksom på lösningar för att en måste. (Trixet är att rulla bebin i sin vagn över en tröskel. Det gamla husmorstricket, säger ni. Ja det funkar faktiskt).

Lämnade nämligen Lialainen hemma medan jag åkte till psykologen, eftersom att det kändes mest passande för min del. Dels för att jag var sen och dels för att slippa packa vagn och så vidare. Dessutom slapp jag guppa, byta blöja och mata bebis mitt under samtalet. Kanske därför det blev så känslomässigt uttömande när jag kunde koncentrera mig på vad som sades. Fick en helt del att tänka på som var bra tänkte skriva ett inlägg även om det.

Just nu håller jag på att rensa datorn på bilder och annat för att kunna ställa om den på noll. Den har börjat kännas lite seg och helt ärligt skulle jag verkligen vilja köpa en nya! Men håll i pengarna och falla inte för konsumtionens lockelser när datorn faktiskt fungerar väldigt bra fortfarande. André ska hjälpa mig att starta om den och sen tänkte vi börja med ett litet projekt på den som jag hoppas kunna presentera inom en snar framtid. Säger inget mer om det i fall att det inte blir något av någonting. Brukar ju tyvärr bli så av mina idéer.

Långt inlägg med avsaknad av matighet, påtal om matighet så är jag grymt sugen på middag nu. Det blir tacos, fredags-mys-tacos. Vart bär ert fredagsmys av? Krogen, soffan, svärisarna? B-E-R-Ä-T-T-A för mig!

IMG_0897
Bild på gammalt fredagsmys med vänner som jag inte sett på länge! Men på tisdag är det dags att ladda på vänskapskontot igen. Myspys! Måste leta fram nyttighetsboken så att jag kan baka nå smarrigt!

3 thoughts on “Fredagsmyset ger tröst till trötthet och sämre humörhet

Kommentarer inaktiverade.