En och en halv vecka av Nothing!

God morgon! I dag opererar min sambo foten. Det kommer innebära massor med skoj för oss! På riktigt alltså, det är nästan så att det är härligt att hanns fötter är, som läkaren uttryckte det, tillhörande någon född 50 och inte 80. Skämt och sido, det är klart att jag bara hoppas att operationen kommer att göra foten bättre men vi kommer samtidigt få ha pappan hemma hos oss i minst en halv vecka, förmodligen mer. Och under den här ca en och en halva veckan så har vi bestämt oss för att göra precis I-N-G-E-N-T-I-N-G – ingenting!
Edit: Här kommer besvikelse numero UNO. Läkaren säger att sambon inte behöver vara sjukskriven. Jag skrev och förberedde detta inlägg i går och då drömde jag om hur ljuvligt det skulle bli att få vara tillsammans och göra ingenting. Men nu ska dom tydligen bara skära upp honom (foten) och rekommenderar endast vila. Ja ja självklart är det überbra att operationen är så liten att han kan jobba och så vidare med tanke på hus och ekonomi och så vidare men lite självisk får en ju vara. Hade ju varit megamysigt att haft honom hemma nån dag i alla fall. 

Därför att vi har under våra två år tillsammans flyttat två gånger, skaffat bil (ja alltså en kombi för att få plats med allt annat vi skaffat), hund, hus och barn och däremellan varit på G att skaffa hund, hus och barn. Alltså planera hundköp, planera och drömma om husköp och planera och göra barnet. Vi kan helt enkelt konstatera att det varit någonting hela tiden, någonting roligt hela tiden men samtidigt har vi inte hunnit njuta av det. Därför har vi bestämt att vi ska göra absolutly nothing under den där en och halva veckan. Men jag antar att vila också innebär göra nothing så vi får försöka göra så mycket ingenting som möjligt ändå.

Besvikelse numero dÅs är att behån som jag suktade efter inte passade. Den hade konstig passform och var liksom inte riktigt som jag tänkt mig. Dock mätte jag mina egna mått lite väl slarvigt bara för att jag ville ha i väg en beställning men det känns som att själv modellen inte skulle passa mig även om jag bytte storlek. Stor besvikelse och jag vet inte om jag ska beställa något annat eller bara skicka tillbaka. Det här är ju baksidan med att beställa saker på nätet. Jag hoppas att om det är någon annan som beställt att ni får saker ni gillar och som passar.
20141111_131351

Bob får illustrera hur en gör ingenting alls på sin mattes tröja. Jag hade inte hjärta att flytta på honom även om han tagit min allra nyaste tröja i besittning. Jag ser det som att han gillar mig extra mycket… för så måste det ju vara?