Hur gick det att komma iväg till kompisen?

Jo, men komma i väg gick ju bra. Körde bil och lyssnade på hög musik medan jag sitt-dansade i förarsätet. Kände mig lycklig och tänkte att jag skulle ta en längre väg till kompisen för att hinna lyssna på hög musik. Det spelar inte längre någon roll vilken slags musik bara den är på över barntillåten ljudnivå. Tar den korta vägen, motorvägen, eftersom jag vill hinna umgås socialt med kompisarna och inte bara lyssna på hög musik. Dansar mig hela vägen till lägenhetsområdet, samma som vi nyss lämnat för huset. När jag kommer fram har jag sittdansat så mycket att det gör ont i nacken, tillägger att det är ca fem minuter mellan huset och lägenheterna (med bil) då förstår ni kanske just hur mycket jag dansade loss. För säkerhets skull lägger jag också till att jag dansade endast inom rimlig gräns för att inte bli en trafikfara.

När jag kom fram hann jag gott och väl umgås, fika, se lite tv och prata stundande förlossning (en av tjejerna som var där har inte långt kvar tills barn nummer två tittar ut) men så kom samtalet från en förvånansvärt lugn sambo. I bakgrunden hörde jag en mindre lugn bebi och hann därför redan innan pappan hade sagt något lokalisera mina saker och förbereda påklädning. Vid samtalets sluts var jag fullt redo att springa till bilen, vilket jag också gjorde.. Jag sprang för att rädda mitt barn!

Barnskriket drar fram det allra moderligaste i mig tror jag. Det där stora behovet av att skydda, av att lösa problemet som barnet upplever. Jag kommer hem och barnet är hyfsat lugnt. När hon hamnar i min famn är det som att hon har svårt att förstå vem som håller henne, så upprörd har hon varit och pappan har försökt med precis allt. Hon äter och äter….. och så brakar det lös. Det var magen som krånglade och lite bröstmjölk var det som behövdes. Efter det var det en glad och pigg bebis som umgicks med oss tills vi lade oss vid 23.30 (det var inte på tal om att somna innan detta och vem vill vara den som stör de glada humöret?).

Jag hann i alla fall vara i väg en liten stund och den stunden var himla trevlig.
IMG_1158

Åkte från detta, föga anade jag att det satt en vilande drake i pappans knä.

IMG_1162

Food baby VS real baby. Snart, snart kommer nog bebisen! Hoppas vi =)