Ett jobb där tröttheten ingår

Jag är inte bra på att vara trött. Var så slut i går att jag totalt tappade det bra humöret och hade väldigt svårt att hitta det igen. Fick däremot sova till 10.10 i morse med matavbrott under natten och morgonen så klart men ändå. Nu har vi precis avslutat en timmes promenad och Minilainen (peppar, peppar) sover fortfarande i sin vagn, utomhus på gården. Hon har sovit där snart 30 minuter nu och det är första gången jag fått det att hända. Det är ju så bra för hennes skull om hon får sova färdigt utomhus istället för att avbrytas mitt i sömnen för att bäras upp till andra våningen.

Trots humöret i går så lyckades vi komma i väg och köpa en köksbord. Det blev så bra, så bra! Jag är glad att vi tog tag i det och unnades oss ett riktigt matbord för nu känns det som att vi kan bjuda hem folk på riktigt. Så här ser det ut:
IMG_1157 IMG_1155

Införskaffat på IKEA, minns ej vad det hette men det är i alla fall utdragbart och har därmed plats för minst sex personer om en inte räknar kortsidorna. Inga gardiner har det kommit upp ännu men jag har inga som passar och om jag hade det så skulle de fortfarande ligga nerpackade. Jag undrar hur länge jag kan skylla på att saker ligger i lådor? Hur länge får en på sig att packa upp saker? Barnfamiljer måste i alla fall få lite dispens och renovering måste också räknas in. Så till efter nyår någon gång då, mars kanske?

Vad gör ni denna (i alla fall där jag bor) gråa måndag? Har inte så mycket att skriva eller berätta om nu så ni kan väl berätta vad ni gör istället 🙂 Sist ni gjorde det var det ju så himla mysigt.

Kram kram

2 thoughts on “Ett jobb där tröttheten ingår

  1. Lisa skriver:

    Hej. En grå måndag som det är här också (Vänersborg) så sitter jag med förberedelser. Vi ska gifta oss på lördag, så nu har jag precis satt in lite bilder på mig som liten och sambon som liten i ett häfte som det finns massa annat skoj i. Babyn har slagit rekord i att sova. 2 timmar än så länge, hunden har sovit hela dagen. Kanske är vi alla påverkade av det gråa, mörka och trista. Däremot har jag massa små lyktor tända så vi har lite mysfaktor här hemma. Om jag bara kunde bifoga en bild skulle du få se lite av mitt kaos, papper över allt. Men tittar jag på den söta sovande hunden och den underbara babyn så slutar jag bry mig om kaoset runt omkring!

    • Mikkalainen skriver:

      Hej! Vad häftigt att ni ska gifta er! Hoppas det går bra med alla förberedelser :):) Här slog också bebolainen något slags rekord och valde att sova ute i HELA två timmar hon också. Nästan så det blev lite tråkigt här 😉

      Kaoset ska du inte bry dig om, jag brukar säga: En lär ju knappast ångra att en städade för lite, när en ligger på dödsbädden. Titta även in kaosinlägget där jag visade hur vi har det hemma 😉

      Om du vill skicka en bild på ditt kaos så får du gärna det på mikkalainenblogg@gmail.com, Kanske kan du även dela med dig av en bröllopsbild när bröllopet varit och berätta lite om hur det var. Jag blir ju så nyfiken 🙂 Men bara om du vill såklart.

      Ha en fin måndagskväll!

Kommentarer inaktiverade.