Mysfredag och skaldjurssoppa

Hej, förlåt! Det verkar ha blivit något tokigt med mitt tidsinställda inlägg. Jag har inte haft internet så därför har jag inte heller kunnat se om det kommit upp eller inte. Nu har jag internet, äntligen! Därför bjuder jag på långläsning i morgon bitti istället. Då har ni något att läsa till morgonkaffet/teet. Dessutom kommer ett fint erbjudande att dyka upp i morgon som jag tror ni kommer gilla.

I kväll lagade jag ihop en skaldjurssoppa till middag. Det låter mer fansy än vad det var eftersom de bara var räk- och kräftstjärtar i (det krävs väl fler olika skaldjur för att det ska kallas skaldjurssoppa?) men tillsammans med baguette smord med extrasaltat smör så vart det riktigt gott. Myset avtar inte där utan fortsätter med en karraskål, tacodip (creme fraiche + tacosås) och tacochips. Nu när vi äntligen fått internet blir det, om bebisen ställer upp på det, även någon mysig film. Mycket mys denna fredag med andra ord och så är ju sambo, pappa och husse äntligen hemma!

IMG_1135

Mitt i kvällandet så passade även Minilainen på att ta tag i sin en av sina fötter. Åh, så sött det var! Under blöjbytet så passades det på att viftas med fötterna för fullt och till slut så bara satt den där – foten i handen, som handen i handsken.
IMG_1138

Det här kan en också hitta i hemmet nuförtiden: Ett blöjpaket i handfatet. Kanske bara jag som ler åt detta men lite roligt tyckte jag att det var när sambon bytt på bebisen och så möts en av detta.
IMG_1141

Hörrni, ha en go fredagskväll och i morgon kommer det läsning jag lovar och, och det där roliga erbjudandet!

Kram kram