Nöjd om dagen – omvänd om kvällen

Jag skulle ju berätta om kvällsskriket hade jag tänkt. Den här månaden som varit mellan tredje och fjärde, har varit lite mer utmanande än innan. Nästan lika utmanande som när bebisen precis kommit. Vi har, som jag säkert nämnt tidigare, inte en aning om vad hon vill längre. Jag/vi trodde ju att det var magen som krånglade men i går hade hon gjort den hon behövde och inget verkade därmed sitta fast. Trots det så skriker hon som att det gör så ont, så ont. Och vi gör allt för att försöka lugna henne. Ibland funkar pappa och ibland funkar mamma. Men hon skriker sig röd och varm på hela kroppen, till och med så mycket att hon skakar av ilska eller vad som vi tycker nästan ser ut som smärta.

Det händer bara på kvällen. Under dagarna är det en bubblande bejbi. Bokstavligt talat då hon gör bubblor med munnen hela tiden – alternativt gör pruttljud med munnen. Jag hoppas själv att hon har för avsikt att göra det sist nämna för det vore ju SKIT-kul. Fattar ni? Men så kommer kvällen och hon blir som förbytt. Det är inte speciellt jobbigt för oss då det enda vi kan och behöver göra är att försöka; guppa, massera, trösta, mata och finnas där. För till slut somnar hon. Det svåra är att veta VAD hon vill och VAD vi ska göra eftersom att det är olika saker som hjälper vid varje tillfälle. Det är smått omöjligt. Jag tror tyvärr för Lill-pruppens skull att vi får rida ut denna storm. Snart kommer sköna kvällar igen.

 

Någon som varit med om samma procedur? Som har något tips eller vet när det går över?
IMG_1127

Här hade hon somnat alldeles innan det värsta kvällsilskan kommer. Trodde i går att både hon och vi skulle slippa gå igenom hela processen av mata, gunga etc. men nej nej. Det var en varg i fårakläder. Kvällsskriket föregås också alltid av detta. Hon sover en stund på kvällen för att sedan komma i gång. Kan det vara därför, för att hon vaknar och är helt övertrött? Om det är någon som har en liten aning eller om ni också går igenom någon period just nu så dela gärna med er!

4 thoughts on “Nöjd om dagen – omvänd om kvällen

  1. josefinknave2 skriver:

    Samma här! Helt plötsligt känns det som att jag har noll koll på hur man nattar?! Dock får vi ibland, nu på sistone, kvällar då han bara somnar mitt i kvällsmatningen – helt lätt och utan skrik. Då känns det snudd på overkligt! I kväll var dock inte en sån kväll. 🙂 🙂 🙂 🙂

    • Mikkalainen skriver:

      Här väntar vi spänt på vilket humör Bebin kommer ha ikväll. Än så länge går det bra. Men jag antar att när sambon häller upp glöggen i koppen så kommer det i gång 😉

  2. Lisa skriver:

    Vi har det precis likadant här hemma! Ikväll var en riktig skrikkväll men nu ligger han och snarkar brevid mig så jag vågar inte röra mig på ett tag nu även om jag längtar efter duschen. Haha

Kommentarer inaktiverade.