Just nu hos familjen Lainen

image

Just nu ser det ut så här hos oss. Hunden mellan benen och barnet på magen. Vi har konstaterat att barnet inte klippt navelsträngen ännu. Vilket inte gör något då jag är glad över att hon somnat så att jag också får vila lite. För det här med att vara väldans förkyld och samtidigt ta hand om bebis och djur är lite kämpigt. Speciellt eftersom att jag sover ganska dåligt på nätterna (dags för spjälsängen kanske?) Och eftersom att de kvällsliga utbrotten hör till vanligheterna nu för tiden (mer om utbrotten senare). 

I går tog min surf slut på telefonen men som tur var så hade vi internet som min sambo kunde koppla in, skönt! Bloggar från telefonen nu på grund av ovanstående läge. Så om ni undrar varför bilden ifråga är så mjuk eller matt så är det för att när en knäpper en självis så ställer telefonen automatiskt om till ”vackert ansikte” som är ett filter. Och jag får tamej tusan inte bort det! Någon som vet? Eller känner telefonen bara av att motivet i fråga behöver förskönas något? Nu ska jag fortsätta vila med bebisen så hörs vi senare.

Kramar
//Förkyldilainen