De tre musketörerna

Vad gör du om du har 13 minuter på dig? Jag har som mammaledig lärt mig att när bebisen precis somnat bör jag börja med det jag har störst behov av. Allt får en prioritetsordning liksom. Därför blir toalettbesöken ganska ofta först prioriterade eftersom att en inte vet när en får gå nästa gång. Därför passade jag så klart på att under dessa 13 minuter börja med att gå på toaletten. Där hann jag sitta en stund och i alla fall läsa ett blogginlägg eller två. Då hör jag till min förskräckelse att bebin vaknar och jag som är inte klar! -MAMMA SKA BARA BAJSA FÄRDIGT, SÅ KOMMER JAG! Skriker jag inifrån toaletten eftersom att jag fått för mig att bebin mår bra av att veta att jag är på väg.

Jag söver bebisen igen och hon ser ut att somna väldigt gott. Då passar jag på att göra det som är näst viktigast; att hunden får gå på toaletten. Jag klär på mig regnjackan och tänker att vi inte blir borta länge eftersom att hunden hatar regn. Jag har rätt. Hunden bajsar fort som attan för att få komma in i värmen igen. Precis när vi kliver innanför dörren vaknar bebisen igen, det ska tilläggas att vi varit borta max tre minuter.

Bebisen vill inte somna om. Jag tänker att 13 minuter kanske räckte för i dag? Därför ammade jag lite och längtade samtidigt efter en kopp te och vaniljbulle. Minilainen slurkar i sig och så… bajsar hon också. Efter att vi alla tre fått göra vårt sov bebisen i nästan tre timmar och jag fick tid att göra allt jag behövde göra enligt prioriterad ordning.

IMG_1124 IMG_1125

 

Det här får avsluta kvällen. Att hyra film är så 90-tal som min sambo skämtade till det vid ICA-butikens utlåningsapparat. Enda skillnaden är att jag får låna själv och att det är en apparat som styr över lånandet.

Ha en trevlig kväll hörni!