Sedan sist vi såga

Sedan vi sist såg så har det hänt grejer! Vi har sovit första natten i huset:
IMG_1075

Jag har ätit första frullen vid ett köksbord och försökt få ordning i köket:
IMG_1078

Vi har fraktat massor med grejer och insett att vi nog aldrig behöver köpa en pinal till då vi äger alldeles för mycket redan. Åtminstone inte utan att sälja av lite grejer först. Därför blir det nog loppis framöver. Vi har också käkat första middagen i huset, som bestod av en otroligt mummig kycklingpaj gjord på grillad kyckling och tomat, ört och fetaoströra:
IMG_1110

Jag har också beställt en ny telefon, vet inte om det är ett befogat köp just nu men.. Så nu kan Lia få sin första iPhone så att hon kan knäppa selfies på sin egen utveckling. Då missar vi helt säkert inte något. Skoja!
IMG_7394

Vi har också: fikat vår första kvällsfika bestående av toast och havredryck med smak av choklad, somnat hand i hand, (Lias lilla hand knuten runt min tumme), myst utan tv och dator (eftersom vi varken haft/har kanaler eller internet) helt sjukt mysigt!

Gått ifrån min pakt med choklad och Pepsi Max… hade en pakt att inte äta godis. Det gick inte.. nästa måndag kanske? Dock har jag lyckats med det jag egentligen hade som mål från början och det är inte äta sötsaker varje dag.
IMG_7396

Firat halloween:
IMG_1086
Den som var mest läskig var Bob i bakgrunden. Skulle försöka göra ett spöke av Lia men eftersom det blev läskigt (för henne) att ha hål för endast ögon och mun så fick vi klippa upp så att hela ansiktet fick plats (givetvis klippte jag inte i tyget medan hon hade det på sig). Blev något slags nunne-spöke, eller nått.

Jag har också insett under den här höstlovsveckan att vi fått oss en riktig drömbebis som bland annat sover till 9.30 på morgnarna.

Ja, Thats about it just nu. Hoppas ni haft en fin vecka och ni som haft höstlov – guuu va härligt de är!

Kul att vara tillbaka igen, har saknar bloggen!