Gissa djungeln!

IMG_7388

Nej jag är inte fast i en djungel, en helt legitim första tanke att tänka när en ser denna bild. Gissa, gissa vart jag är då! Jag är på IKEA och likt djungeln så fanns det bara en massa grejen en inte behöver. För inget som vi åkte för att införskaffa fanns att införskaffa! Det enda vi fick med oss var mat och lim att mätta gipsskivorna i vardagsrummet med. Så jag antar att vi ändå kan känna oss mätta och belåtna 😉 Det går ju att titta på IKEAs hemsida om de har grejerna hemma, säger ni. Ja det vet vi, men eftersom vi trots internetkunskap i skolan inte kunde hitta sakerna på hemsidan så var vi tvungna att fråga en IKEAperson.

Vi har precis pausat i flyttandet och tagit en kvällspromenad hela familjen. Det är märkligt att det är så mörkt ute nu fast att klockan inte är efter åtta, trots att det känns så. Vi fortsätter väl det här tills vi kan se väggar och golv här hemma för just nu är det saker över allt. Den som tror att lycka är ägande borde flytta för det är då en inser att en har alldeles för mycket saker! En påminnelse till mig själv när konsumstionsnerven faller på. En sak som är säker är att det ska rensas och säljas när vi börjar packa upp. Inte många dagar kvar till denna renoveringsdjungel är skövlad.