Spackla kan jag men inte bra nog

Mitt i renoveringen är vi och inte alls långt bort från att bli tvungna att leva mitt i det om vi inte blir färdiga snart. Därför har vi spenderar i stort sett hela dagen i radioskugga. Kanske inte riktigt sant för min del, som trots att bebin sov i vagnen och passades av mormor inte gjorde mer än att vara i vägen. Jag har tittat lite facebook och lite insta och hunnit läsa recensioner av mobiltelefoner. Jag har även rivit bort plast från kylskåpet, så någonting har jag gjort. Jo! Jag spacklade ett hål i väggen som jag så duktigt hittade. Pappa fick göra om det efteråt för jag hade ju inte gjort det bra nog.

Försöka duger helt enkelt inte ibland. Nu ligger bebin här bredvid och har precis bajsat både på sin egen pyjamas och på mig. Därför hoppas jag nu att hon kommer kunna somna i lugn och ro i kväll eftersom att det verkar vara lite magkrångel det handlar om. I går kväll var det nämligen panikskrik som pågick ända in på småtimmarna. Det blev pappan som fick ta det och jag som vaknar av att en duva släpper en fis utanför fönstret vaknade inte för än det var dags att mata på morgonen.

IMG_1049

Sambon slipar och slipar. Förhoppningsvis kan vi städa undan imorgon eftermiddag/kväll och då är det bara (inte bara men ja ni vet) att flytta in.

IMG_1054

För städa det behövs det verkligen, efter allt slipdamm som blivit.

IMG_1053

Vårt blivande sovrum. Renoveringen där får dröja till nästa höst tror jag? Jag har dock redan hittat den tapet jag sååå gärna önskar där inne. Men ett rum i taget och i rätt ordning. Men ordning menas alltså inte det som jag vill och är roligast utan det som måste göras och är mest akut.

IMG_1057

Lilltjejen sov som aldrig förr efter promenaden med mormor. Hon hann sova så länge att jag började sakna henne till och med.

IMG_1059

Här ska vi precis börja förbereda för lite massage som förebyggande inför kvällen. För att se om magen kanske kommer i gång och det gjorde den ju som skrivits. Teven är väldans högt upp nu tycker Mini och det är alltså inte teven som bytt plats utan det är sängen som hamnat längre ner. Närmare bestämt så har sängramen flyttat ut på balkongen så att vi kan börja flytta sängen och städa sovrummet så snabbt och enkelt som möjligt när det är dags.

Det här kan officiellt vara en av mina tråkigaste inlägg kan jag själv tycka. Inga fyndigheter, inga skämt bara rakt av uppdatering (om en inte räknar duvor som fiser det är ju faktiskt ganska skojjigt om en tänker efter). Fast det är ju så här vår dag sett ut. Skämtlös och ofyndig. Det blir bättre när vi flyttat till huset, så säger vi om allt nu för tiden (hoppas att det stämmer).

God natt sov gott!