PMS eller allmänt grinig?

Inga planer hade smidits för annalkande kväll. Då passade dottern på att somna 19.50 och sover än. Jahapp, vad gör en dårå? Jo det ska jag berätta för er; kvällsfikar och ser på Big Brother, som en slutat följa. Varför göra någonting produktivt överhuvudtaget?

Efter gårdagens utbrott hos barnet var det idag dags för mamman att ha inom-brott. Det förvånar mig inte om det sprutar blod snart för PMS:en är ett faktum. Eller åtminstone hoppas jag att det är det som gör mig arg, nedstämd och gråtmild annars går jag ju runt och är okynnesgring och vem vill vara det?

Jag vill vara så där ”perky” som endast en med sydstatsdialekt kan vara. Men jag kan snabbt slå fast att jag varit mer död en livlig denna dag.

Jaja efter att ha svurit alla svordomar jag har i mitt vokabulär (självklart i det tysta för mig själv, i mitt huvud. Får ju inte lära min bebis svordomar det första jag gör) så har jag i alla fall insett att jag har fina grejer att svära över. Jag är en person med ganska lättsamma och lyxiga problem. Mitt i allt är det fint att kunna vara tacksam. Som till exempel över att bebisen, utan ilska och drakskrik, somnade klockan åtta i kväll.

God natt hörrni!

IMG_7366.JPG
Nu tar vi och sover. En bild på Lia för någon natt sedan.