Rutiner mitt i drakvrålandet

Jag tror eventuellt att vi funnit en ny rutin mitt i detta fasande som Minilainen håller på med. Den går ut på att vi, under kvällstid då hon är som mest missnöjd och verkar ha mest ont i munnen,  går och lägger oss i sovrummet. Teven avslagen, lågmält ljus och avslappnat liggläge för mamman. Vi leker lite i sängen, tränar på att ligga på mage och gosar lite. När det verkar som att leken börjar bli utmattande så matar jag henne om hon vill ha. Jag testar helt enkelt att liggamma (jag ligger på sida). Antingen äter hon eller så inte men efter försöket placerar vi henne på bröstet antingen på mitt eller pappans. Efter att ha gråtit ut en skvätt så somnar hon. I går fick jag henne att somna klockan åtta och då vaknade hon inte förrän det var dags att äta igen kring två någon gång. Kvällen innan det somnade hon nio men vaknade då bara en stund senare och var superarg. Då fick hon mat och somnade sedan på magen igen.

Under dagen i dag har jag fortsatt köra sovrumsstilen (fast med teven på för min del, det är ganska tråkigt att bara sitta rakt upp och ner i sängen) och det verkar fungera för henne för tillfället. Inget drakvrål mer än inför vagnfärden i morse har yttrats sig. Det handlar hela tiden om att hitta nya sätt som fungerar för barnet just nu. Precis när vi tycker att vi fått något att fungera så är det dags för nya rutiner. Just nu, fungerar dessa.
IMG_1030

Lias partytrick: hur mycket näve får plats i munnen? Tänder på G eller bara otroligt välsmakande händer?

2 thoughts on “Rutiner mitt i drakvrålandet

  1. Jenny skriver:

    De är lite som kinderägg – proppfulla med överraskningar, men betydligt fler och en aning klurigare än att bygga ihop en plastbil eller vad det nu är för grejer i kinderäggen nuförtiden 😉

Kommentarer inaktiverade.