Men oj har du bajsat!?

Ibland, varje gång bebisen bajsar ner sig totalt, så missar jag att hon bajsat. För det mesta så hör vi raketbränslet fara ur barnet henne med buller och bång, men ibland lyckas hon smyga undan det så att både mamma och barn hinner täckas med bajs innan det är färdigt. I dag under mamma-frukost-fika-dejten var dock första gången som Minilainen bajsade ner både sig själv, babyskyddet och mig, egentligen utan att jag märkte av någonting förrän det började lukta (stinka). -Nejmen OJ! har du bajsat?  Undra just vad det andra mammorna tänkte om mig egentligen som inte ens märker när mitt barn bajsar ner sig? Förmodligen tänker de: ombyte, 60 grader normaltvätt, ska vi hjälpa till med något? Och ja vi mammor tänker inte i hela meningar, här får en tänka stötvis så att en hinner passa på barnet samtidigt.

Självklart missar jag inte (inte helt i alla fall) när hon bajsar men ibland händer det bara så fort att hela blöjan blir överfull och kläderna lika så. Det som är spännande är att jag alltid utbrister -nejmen ojdå! som att det aldrig skulle ha hänt förut trots att det i stort sätt är det enda hon gör just nu. Skriker halsen av sig och bajsar det har hon blivit extra duktig på sedan hon blev tre månader. Vad kan era ungar?

IMG_1026 IMG_1027 IMG_1029 IMG_1031

Jag har ju på förmiddagen varit och fikat med mina nyfunna mammavänner och det är så himla mysigt att få åka bort en stund, fika och surra. Framför allt får jag, som är ny i gemet, tips och trix och stöttning när det gäller mammarollen, uppfostran och utveckling. Väldiga fina och duktiga mammor som båda två har två småttingar vardera. Jag har snappat upp en hel del som jag tänker försöka komma ihåg tills Lia blir äldre. Tack snälla för hjälpen med bajsblöjor och för underbart fika!