Höga krav om ett perfekt liv

I kväll gör Jenny Strömstedt upp med vår tids krav på det perfekta livet. Därför måste jag bara visa vårt perfekta liv just nu:
IMG_1032

Jag brukar inte titta på Jenny Strömstedt som visas just nu på fyran. En kan ju dock tycka att det är ett bättre alternativ till Big Brother vilket jag/vi i stort sätt slutat titta på. I kväll behandlar de det perfekta livet som många vill både anamma och visa upp. Jag tycker dock att det är helt okej att visa enbart den fina vardagen för jag tror att de flesta har det nog tufft med vardagen i alla fall. Jag kan ändå gilla den glada, positiva, lyxiga vardagen. Det kan vara skönt med lite bekymmerslöshet i vardagens annars ganska tragiska nyhetsflöde.
IMG_1034

Något som ändå var perfekt i mitt liv just i dag var den mat som min sambo serverade mig till middag. Inte perfekt ur miljö, krav, eko, cancerrisk-perspektiv men så oerhört gott var det. Det var inte bara perfekt för att det smakade underbart utan också för att jag varit grymt sugen på detta och för att han ställer sig och lagar middagen dag ut och dag in.

Ville egentligen bara passa på att titta in och skryta om middagen för den var helt underbar!
Nu är det dags för underbart kvällsfika!
Ha en fin kväll 🙂

Ps. En bajsblöja kan faktiskt också anses som lyx ibland. Eller i alla fall komma med tillhörande glädje då en bebis inte bajsat på länge Ds. 

3 thoughts on “Höga krav om ett perfekt liv

  1. Lisa skriver:

    Här hemma har jag idag varit nöjd med att vi kom iväg och handlade på dagen, lill killen var tyst i bärselen under hela handlingen. Eftermiddagen har varit grinig, knip i magen och ingen bajsblöja på länge och ingen verka komma. Så nu på kvällen kom den, mamma är lika glad som bebis som nu sover gott. Det är precis vad denna trötta mamma också ska göra!

    • Mikkalainen skriver:

      Ibland är det så skönt när de där små vardagssakerna bara fungerar. Visst är det skönt när den där bajsblöjan äntligen kommer 🙂 vi fick veta av vår bvc sköterska att allt mellan varje dag – till var 14e dag är helt normalt för bebisar att bajsa. Nu bajsat ju vår bebis hela dagarna och är oftas väldigt grinig innan. Så vi veg inte om de är knip eller ev. Tänder (tydligen kan de bli lösa i magen då) Hoppas din lillkille får en mindre grinig och knipig dag i morgon 🙂

Kommentarer inaktiverade.