Utveckling på kvällen

Jag börjar tycka att den här lilltjejen har ett mönster. Hon avslutar dagarna med att ta ett steg framåt i utvecklingen. Just kvällen kanske inte är rätt tillfälle kan en tycka, eftersom hon är så trött då att hon snabbt ledsnar och blir ledsen eller arg om det inte går hennes väg.

I går tog hon tag i min hand och lyckades föra handen mot munnen och till och med pricka in mitt finger i sin egen mun. Då jag tyckte att mina fingrar, trots tvättade, inte är så fräscha och lite för långa att stoppa in i mini-munnen. Räckte jag istället henne den nya tuggisen vi köpt till henne. Den nya panda bitringen är av naturgummi, helt utan gifter och plast. Den är lite tung att hålla i ännu men verkar uppskattas att tugga på.

IMG_1015

Efter en stunds hjälp med att hålla i pandan, lyckades hon själv både hålla i den och stoppa den i munnen. Det roligaste var nog när pandan inte befann sig i munnen. Då började mini gråta och slutade direkt då den hamnade i hennes mun igen. Det är nog skönt för tandköttet att tugga lite.

Bitringen är köpt på rekolek.se (inte reklam)