Det vankades dop

I går var vi alltså på dop. Det var väldans mysigt och fikat var smaskens! Walter skötte sig fint och verkade tycka att vattnet i dopfunten var väldigt intressant. Lia skötte sig också exemplariskt. Vilka väldresserade barn, alltså!
IMG_0978
Jag kände mig inte alls speciellt fin, hade väl en ”sån där dag” eller nått. Var så jävla less på att inte ha några kläder att trivas i och känna sig fin i. Så jag sa till min sambo när vi gick från dopet i kyrkan till församlingshemmet för att fika:

Jag: Alltså jag är så ful så jag bara vill gräva ner mig! Borde inte få vistas utomhus.

Sambon: Jag du är ju på rätt plats om du vill gräva ner dig (kyrkogården)

Jag: ….. börjar skratta och skiter i att jag ser hemsk ut, jag återanvänder i alla fall mina kläder och det är ju bra.

IMG_0979
Lia klädd i klänning från mina yngre år.