Morgonstund hos familjen Lainen

Lialainen gymmar, Pappalainen köper frukost och Mikkalainen sitter här vid datorn. Så klart med lååånga getögat mot bebisen och samtidigt pratandes med bebisen. Det gäller att multitaska. Dagens planer har endast med renovering att göra. Vi ska handla sådant som behövs till renoveringen, vi ska tvätta och måla element, häcken ska klippas och väggarna i vardagsrummet slipas. Vi får se hur mycket mer än shopping jag kommer delta aktivt i? Annars är planen att vara ute på VÅR gård och leka med hunden och vagga bebin i vagnen. Där har ni min lördag.

I går hade vi fredagsmys för fullt med besök hos både mormor på jobbet och hemma hos farmor. Så här trött kan en bli om en besöker mormor på hennes jobb:
IMG_0966

Fredagsmyset bestod även i att försöka få i hunden ris eftersom det ska vara bra för dåliga hundmagar. Gick sådär…då riset var konstigt att tugga på (tyckte hunden, jag tuggade det inte åt honom)

 

IMG_0968

Lia somnade hos sin pappa en stund på kvällningen, det tycker pappalainen är härligt. 
IMG_0969

 

Inte heller mammalainen emot att dottern väljer sambon en stund. Kunde så klart inte låta bli att vara nära både bebi och sambo ändå trots att jag fick tid för mig själv. Jag satte mig till och med i sovrummet för att skriva och titta lite på tv. Det hann gå fem minuter sedan kändes det tråkigt så jag struntade i det och umgicks med familjen istället. Min fina lilla familj =)

 

IMG_0972

Nu vankas det frukost här i hushållet. Passar på att önska er en fin dag! Kram