En aktivitet om dagen räcker

God morgon!

Det här är ett tidsinställt inlägg eftersom att vi måste försöka komma iväg direkt efter första matningen idag. Det vankas nämligen frukost på IKEA med några andra mammor. Vi ska träffas 9.45 och så tidigt har vi inte gjort någonting hittills förutom att åka till sjukhuset på besiktning men då var bebisen så liten så då sov hon mest.

Lia har tagit för vana att sova till nio på morgonen (självklart med matning och blöjbyte under natten/morgontimmarna men ändå lyxig sovmorgon) och därefter brukar vi i vanliga fall vara färdiga för dagen vid 10.30. Då brukar vi ta en lite längre promenad med hunden och är därefter redo att ta oss ann dagen. Jag har märkt att en aktivitet, utanför lägenheten, om dagen räcker gott och väl för både henne och mig. Det verkar som att även hon gillar att göra någonting utanför vår dörr eftersom att hon upplevs som mer nöjd än om vi bara sitter och Ögglar (Uggla på Timrå-mål). En teori angående detta, är att hon känner att jag mår bra och då mår hon också bra.

Vi behöver ju dock inte äta någon frukost innan vi ska i väg och hunden är rastat för bara en timme sedan så jag tänker att om jag matar bebisen, klär på henne och mig (packade skötväskan och tog fram kläder i går, det gäller att planera) då borde vi hinna med att träffa de andra mammorna. Jag är lite nervös över hur jag ska göra när jag väl tagit mig dit men det brukar ordna sig. Om det är någon som funderar över hur livet förändras när man får barn så är det här den största förändringen för min del. Det går inte bara att åka till IKEA och äta frukost. Jag måste planera turen och vistelsen också. Det är oavsett var vi åker.

Bob önskar alla en fin dag!
IMG_0958