Babycafé är inget för mig

Har satt mig ner i soffan med en kopp te, virat en sjal runt halsen, satt datorn i knät och pausat Ginas värld som rullat på teven. Lia ligger och sover i sovrummet, Bob sover i fåtöljen (det ligger en filt på den mamma) och allt är lugnt och tyst. Vi har precis ätit lunch och innan det besökte vi babycafét för första gången. Kort och gott kan jag konstatera att det inte är någonting för mig, egentligen precis som jag trodde men absolut inte av samma anledningar som jag förväntat mig.

Det var mysigt anordnat, det fanns leksaker i massor till de barn som kunde leka själva på golvet och det fanns fika och lunch att beställa. Men för mig blev det alldeles för rörigt. Jag tar in väldigt mycket intryck och tycker mer om att ha lugn och ro kring mig, därför tror jag att fika på tu man hand med mina mammakompisar får räcka som babycafé för min del. Självklart fikar jag gärna med mina inte mammakompisar också. Lia var mest trött men hon låg där i min famn och lyssnade på alla ljuden och passade ibland på att titta på de andra små kompisarna.

Det var mysigt att träffa de andra mammorna som satt vid mitt bord och dessutom fick vi med oss två accessoarer till Minilainen. Supergölliga! En napphållare (som jag letat efter) och en rosett (som jag inte letat efter men det var ju för gulligt!) Mammorna som sålde dessa är himla duktiga och påhittiga som säljer sånt där till oss andra mammor. Men summa sumarum babycafé är inget för mig.

Eftersom jag inte frågade er om jag fick lägga upp er på bloggen får era ansiktens prydas av Kawaii-stickers =)
babycafé

De nya accessoarerna och Lia i full färd att vrida av sig sin rosett. Det går att ha rosett även om man inte har något hår så det så mamma!
IMG_0953 IMG_0950