Det blev ingen babysång idag

Det var så himla mysigt att få läsa vad två av mina läsare gjorde i går! Det var synd att fler inte villa dela med sig för det var så himla mysigt att läsa. Om ni känner att ni vill dela med er i dag i stället, för att ni inte hann i går, så kommentera gärna och berätta vad du gjort idag.

Min dag började strax efter nio vilket gjorde att vi skippade babysången som vi skulle ha testat idag. Jag orkade inte stressa. I stället åt vi frukost i lugn och ro, tog en långpromenad med storebror (hunden Bob) och hann till och med äta lunch innan vi åkte för att dricka eftermiddagskaffe hemma hos Johanna och Klara. Vi fikade, surrade, bytte erfarenheter eller jag får väl mest tips och snappar upp Johannas erfarenheter eftersom att Klara är några månader äldre än Lia. Efter fikastunden åkte vi hem och gick ut med Bob en sväng till. Lia fick ligga i vagnen medan jag kastade pinne åt honom.

På eftermiddagen har jag hunnit plocka undan här hemma och till och med sovit en eftermiddagslur medan Lia också sov. Så nu är jag på banan igen efter några nätter med dålig sömn och mycket mardrömmar (har mardrömsperioder ibland). Även om vi inte hann med någon babysång denna vecka så har vi haft en väldigt bra dag. Vi får helt enkelt försöka på nytt nästa vecka. Nu har jag precis dammsugit hela lägenheten ÄNTLIGEN! Sambon är ute och går med bebisen i vagnen och jag ska unna mig en lång och varm dusch.

Här är en bild på mig och Lia från gårdagskvällen i vår hall. Här hann jag dra ett penseldrag i taket innan babyn vaknade. Pappan fick måla resten medan jag ömsom guppade, ömsom matade en allmänt missnöjd bebis. Skriver mer i morgon om vad som hänt med humöret. Nu: duschen! Sen: Hollywoodfruar.
IMG_0939

Trevlig kväll allihopa!

8 thoughts on “Det blev ingen babysång idag

  1. Sofy skriver:

    Häääj! ;P
    Idag har jag varit sketatrött, men jag tog mig upp vid tio och såg några serier samtidigt som jag åt Biggest Loser-kosten. Sedan blev det kvällsjobb och jag hade lovat mig själv att träna efter jobbet, men precis när jag kommer ner till korsningen vid Etic, så svängde jag vänster istället. Saknade min man (som jobbar tidig vecka, vilket betyder att han gått och lagt sig innan jag kommit hem isåfall), så jag for hem istället, så jag hann kramas och pratas med honom istället. 😛 Bättre lycka imorgon istället.

  2. EM skriver:

    Hej,

    Har en bebis som är en dag äldre än din. Vi började morgonen med att gå och träna ”strong mama” härligt pass för mammor där alla bebisar ligger på filtar i mitten när mammorna kör cirkelträning. Skönt att jag får träna och att lillen får stimulans och se andra barn. Efter det tog vi en lång promenad och lunch sen var det dags för babyrytmik, väldigt mysigt och han tycker att det är roligt. Efter det var vi båda trötta så då promenerade vi hem, lagade middag och tog det lugnt resten av kvällen.

  3. Lin skriver:

    Idag har jag mätt gammastrålning på jobbet och bjudit sjöppa, marre och mandy på middag i mammas lilla hus i fagervik!

  4. Ida A skriver:

    Idag har jag inte hunnit göra så mycket än, men planen är att jag ska plugga försäkringsvillkor, träna Grit och laga matlådor.

Kommentarer inaktiverade.