Om det smakar så kostar det

Okej, meningen var att vi skulle hålla kostnaderna för tapeter nere i rummen utöver vardagsrummet. Vardagsrummets tapeter är beställda och ligger i huset färdiga att sättas upp. Jag föll för dem direkt och då fick de helt enkelt kosta. Vi sa därför (kanske lite naivt) att det andra rummen inte skulle få kosta lika mycket. Det går att göra fint utan att det ska kosta multum.Multum är ju dessutom inget som någon av oss besitter just nu.

Problemet är att jag hittat en fantastisk tapet till vårt blivande sovrum och en fantastiskt tapet till Minis sovrum/lekrum. Problemet i sig är väl inte att jag hittat dem utan det är framför allt att de kostar multum plus multum lika med ultramultum. Nu kanske ni föreställer er tapeter för flera tusen kronor per rulle men så mycket är det inte. Den dyraste kostar ca 700/rullen och jag tycker det är mycket pengar. Det blir om inte annat mycket för ett helt rum. Vi har bestämt att vi ska göra klart de rum som vi lånat pengar till att renovera först – badrum, ytskikt på huset, tvättstuga och vardagsrum. Efter det får vi se om det finns några pengar över. Annars är det spara som gäller.

Just nu ligger vi bra till i renoveringen i alla fall. Vardagsrummet är snart klart för tapetsering och köket är inom en snar framtid redo att användas. Jag hoppas få att allt ska vara färdigt i slutet av nästa vecka. Då måste vi nästan flytta in oavsett hur det ser ut så att vi hinner städa ur lägenheten. Jag har av förklarliga skäl inte kunnat hjälpa till så mycket men nu är det spackling kvar och det kan jag göra med babyn i babysitter. Så jag hoppas kunna göra åtminstone en springa eller två 😉 André var där i går och målade taket så där är det förmodligen bara två tre strykningar kvar.

Vi längtar oerhört båda två! Så här ser tapeten ut som kommer att pryda vårt vardagsrum;
tapeter
Jag är fullkomligt förälskad. Den heter Dimensions Wallp. – 8101.