Du (som i jag) ringer aldrig

Jag tänker på en vän som har en bumling i sin mage. Hon väntar barn nummer två, undra hur hon mår? Jag tänker på en vän som inte bor här men varje gång vi ses så är det som att det var igår. Undrar just vad hon ska göra i helgen?

Jag tänker på en nyfunnen vän vars dotter just fyllt år, jag vill åka dit. Vi måste bestämma en dag. Undra när det passar dem? Jag tänker på en vän som precis har vunnit en budgivning och blivit ägare av ett hus. Undra vad hon tänker och känner inför det? Jag tänker på vännen som pluggat så länge nu. Hur går det? Vilken termin är hon egentligen på?

Jag tänker på vännerna som flyttat till en hästgård som jag inte besökt ännu. Först var det för varmt i bilen p.g.a. avsaknad av AC. Sen var det en grinig bebis och nu finns nog snart inga undanflykter längre. När ska vi åka dit?

Jag tänker på vännen som bor långt bort, vart dotter växer så fort. Undra vad hon gör för framsteg just nu?

Jag tänker att jag borde höra av mig men så går ännu en dag då jag inte gjort det. Jag tänker också på dem som jag inte hört av på länge vill de kanske inte längre vara vän? Eller finns det bara inget intresse oss emellan? Jag vill i alla fall att ni ska veta att jag tänker på er. Jag tänker ofta på er och undrar hur ni har det. Så även om vi inte är så bra på att höras av till varandra så vet vi att vi tänker på varandra. Hoppas jag?


Jag läste HanaPee’s blögg här om dagen och hon hade frågat sina läsare om vad det gjorde just i dag. Hon bad dem att dela med sig så att hon fick läsa om sina läsare. Jag vill också veta! Vet vad du gör i dag. Dela med dig av vad du gör så att jag också får något att läsa.

Kram på er, vänner på andra sidan skärmen ❤
Bild 2014-10-13 kl. 18.20 #2

5 thoughts on “Du (som i jag) ringer aldrig

  1. erika bolander skriver:

    jag har jsut kommit hem ifrån de förra ägarna till huset vi nu bor i. bakat bröd och lagat middag som en riktig husfru, typ. nu tänkte jag plugga lite innan kvällen (historia) men det är svårt med en fru som träningscyklar bredvid, och en dotter som springer runt och leker med hunden. jag borde gå undan någonstans, men jag blir hellre kvar.
    /erika

  2. heikkilaemma skriver:

    Ikväll har jag suttit och kikat på och bokat en hotell- och spavistelse för 2 på Hallstaberget i Sollefteå! Nu ligger jag bara och tar det lugnt och ser på TV innan jag läser några kapitel i den förbannade körkortsboken. Jag gruvar mig lite, men det måste göras!

    • Mikkalainen skriver:

      Körkortsboken och att ta körkortet suger men F-N va skönt och vilken frihet det är när du väl tagit det! Smart sätt att peppa sig själv med en lyxhelg! Hoppas den blir bra 🙂

  3. Annao skriver:

    Bättre sent än aldrig.. Idag har jag (som varje dag efter husköpet) pinterestat och instagramat inredning! Helt plötsligt har jag övergett den där snygga vinterjackan som jag tänkte köpa och glor istället på lampor som besatt! Vet inte vad som hände 😉 Eftersom jag själv nu är inredningsbesatt suktar jag efter fler uppdateringar om er renovering! Saknar er!

Kommentarer inaktiverade.